Avalon » Serie komiksowe » Avengers: The Initiative Special » Avengers: The Initiative Special

Avengers: The Initiative Special

Postacie
Zapowiedź

Hardball to jeden z najbardziej szanowanych i odznaczonych absolwentów Inicjatywy. Został on gwiazdą Las Vegas, a jego wielka miłość - Komodo - służy w pobliskiej Arizonie. Przez cały czas był on jednak agentem terrorystycznej organizacji Hydra. Teraz, gdy Komodo poznaje prawdę, a złowieszcze plany senatora Woodmana zostają zrealizowane, Hardball musi wybrać stronę konfliktu raz na zawsze. Dodatkowo - historia Dana Slotta opisująca genezę Traumy i jego powiązania z długotrwałą postacią Marvela.

Cytat

Woodman: "Hail Hydra! Immortal Hydra! Cut off a limb and two more will take its place! [odrasta mu odstrzelona ręka] Well, it's not quite two more... but it'll do."

Streszczenie

Kiedy stwór zwany Zzzax uciekł spod kurateli S.H.I.E.L.D. i zaatakował tamę Hoovera na pograniczu Arizony i Nevady, na miejsce zostały wezwane drużyny Inicjatywy z obu stanów. Gdy Two-Gun Kid i Supermax atakują stwora, Gravity i Johnny Cool zajmują się utrzymaniem tamy w całości, a Nonstop ewakuuje cywilów. Hardball, Komodo i Telemetry obserwują na razie walkę z dystansu, czekając na wyniki skanów i propozycję rozwiązania. Ponieważ Gravity jest zajęty, Two-Gun Kid przejmuje dowodzenie i proponuje rozładować Zzzaxa używając wody, jak to kiedyś zrobił Hawkeye. Supermax wyrywa się do tego, odłupując kawałek tamy, ale jego akcja sprawia tylko, że stwór powiększa się, bo zapomniał go uziemić, a w dodatku zostaje ogłuszony wyładowaniem. Two-Gun i Telemetry próbują naprawić jego błąd, ale wchodzą sobie w drogę i oboje nie trafiają w cel. Komodo zauważa, że obu grupom brak doświadczenia we współpracy, ale na szczęście z Hardballem znają się lepiej, więc postanawia zaufać jego zdolnościom i zwrócić na siebie uwagę przeciwnika, by mógł coś wymyślić. Zostaje trochę przypalona, ale w porę Hardball umieszcza jedną ze swoich kul wewnątrz Zzzaxa sprawiając, że pola elektromagnetyczne wzajemnie się niwelują i stwór się rozprasza. Kilka minut później, tama zostaje ustabilizowana i bohaterowie mogą świętować zwycięstwo. Obie drużyny obserwują, jak Komodo i Hardball całują się na boku i mimo początkowych żartów stwierdzają, że łączy ich coś naprawdę wyjątkowego.

Ten wieczór Melati i Roger spędzają razem w jego pokoju w hotelu, który jest jednocześnie bazą Heavy Hitters w Las Vegas. On jest pod wrażeniem tego, że zdecydowała się pozostać w ludzkiej formie, kiedy jest z nim, a ona odpowiada, że tylko przy nim nie wstydzi się swojej niepełnosprawności. Roger mówi, że dobrze ją rozumie, bo jego brat został kaleką, gdy dopadli go ludzie Power Brokera [całą historię możecie znaleźć w Avengers: The Initiative Annual #1 - Gil] i wie, że tak naprawdę nie zmieniło go to doświadczenie. Melati stwierdza, że to bardzo dojrzałe z jego strony i zbliża się do niego, ale on nagle cofa się i oświadcza, że chce skoczyć po coś do jedzenia, po czym szybko ubiera się i wychodzi.

Na ulicy zaczepiają go fani lokalnej drużyny superbohaterów i grouppies, ale opędza się od nich mówiąc, że jest już z kimś związany. Jedna z dziewczyn szepcze mu do ucha, że jest z Hydry i każe wsiąść do limuzyny. Zaskoczony, spełnia polecenie i okazuje się, że w samochodzie czeka na niego senator Woodman, który ma dla niego nowe zadanie. Twierdzi, że wie wszystko o jego związku z Komodo oraz o tym, skąd pochodzą jej zdolności i chce, żeby Roger zdobył formułę Connorsa dla Hydry, by mogli stworzyć armię superżołnierzy. Hardball stanowczo odmawia, ale Woodman najpierw szantażuje go ujawnieniem jego powiązań z Hydrą, a potem dodaje, że formuła mogłaby uleczyć jego brata.

Gdy wraca do hotelu, Melati czeka na niego w swojej jaszczurzej postaci, a po wysłuchaniu przeprosin mówi, że rozumie, jak trudne było dla niego to odsłonięcie i musiał to odreagować. On prosi, żeby w zamian opowiedziała mu ze szczegółami o tym, jak zdobyła swoje zdolności. Po chwili wahania, ona zaczyna opowiadać o wypadku, który spowodowała będąc niedoświadczonym kierowcą i w którym straciła nogi. Nie widząc innego życia przed sobą, poświęciła się nauce i osiągnęła wybitne wyniki, zdobywając stypendium na Empire State University. Tam spotkała doktora Connorsa i została jego asystentką, nie kryjąc faktu, że wie o jego podwójnej tożsamości, ani swojego zainteresowania formułą, która zmieniła go w Lizarda. Connors dopuścił ją do swoich sekretów i wspólnie pracowali nad udoskonaleniem formuły tak, by nie przynosiła potwornych efektów. Gdy już zyskała jego zaufanie na tyle, by pracować samodzielnie, w tajemnicy dostosowała formułę do swojego DNA i użyła na sobie. W efekcie, tak jak on zyskała zdolność zmiany postaci, ale przy tym zachowała własną świadomość i mogła całkowicie kontrolować swoje przemiany. Gdy powiedziała o tym Connorsowi, był pod wrażeniem, ale wymógł na niej obietnicę, że będzie używać tych zdolności w dobrych celach, dlatego zgodziła się, by zgłosił ją do Inicjatywy. Hardball, niby z czystej ciekawości, wypytuje o ochronę w laboratorium i dowiaduje się, że pracowała w prywatnej pracowni Connorsa w Los Angeles, której nikt nie chroni. Ponieważ ona dość ma bolesnych wspomnień, on przytula ją i obiecuje, że zawsze będzie przy niej.

Następnego dnia muszą się rozstać. Komodo wraca do swojej grupy, a Hardball prosi o dzień urlopu, by mógł pojechać do domu i pomóc rodzicom zająć się bratem. Gdy tylko dociera do domu na przedmieściach L.A., dowiaduje się od szczęśliwych rodziców, że Woodman przysłał lekarza, który obiecał im zająć się Paulem. W tej sytuacji, postanawia jak najszybciej wypełnić swoją część umowy.

Wieczorem zakrada się do laboratorium Connorsa na UCLA i ku swojemu zaskoczeniu zastaje tam Komodo, która czeka na niego i jest wściekła, że ją okłamał. On próbuje ją uspokoić i w końcu wyjawia całą prawdę o tym, dla kogo pracuje i jaki haczyk mają na niego, po czym zapewnia, że nigdy nie chciał jej w to mieszać, bo naprawdę zależy mu na niej. W tej sytuacji ona oferuje się wyizolować surowicę z własnej krwi i każe mu wracać do brata obiecując, że będzie gotowa na jutro. Po opuszczeniu laboratorium dzwoni jednak do swojej grupy mówiąc, że jest szansa uciąć łeb Hydrze.

Kilka dni później, Hardball ponownie spotyka się z Woodmanem w Vegas, wręczając mu surowicę i ostrzegając przed skutkami ubocznymi. Woodman natychmiast wypróbowuje ją na ochotniku, który siedzi w limuzynie, a ten błyskawicznie zmienia się w monstrum, po czym rozpada się. Nagle limuzyna zostaje zaatakowana przez Desert Stars. Hardball zapewnia, że nie miał z tym nic wspólnego i zgaduje, że Komdo musiała go zdradzić, zaś Woodman żąda, by go bronił, a żeby uniknąć rozpoznania, wstrzykuje sobie surowicę. Natychmiast zmienia się w ogromnego jaszczura i atakuje bohaterów. Komodo próbuje zbliżyć się do niego, ale na drodze staje jej Hardball, wściekły za tę zdradę. W czasie walki ona wyjaśnia, że przedstawiła go jako podwójnego agenta, a całą sytuację jako ich wspólny plan i obiecuje, że gdy to się skończy, będzie wolny i będą mogli być razem. On wciąż martwi się o swojego brata, ale ona prosi, by pomyślał o ich wspólnej przyszłości. Po chwili namysłu, Hardball zamyka wszystkich bohaterów w energetycznych sferach. Woodman cieszy się z takiego obrotu sprawy, ale zostaje potraktowany tak samo. Hardball oświadcza, że w Hydrze pozycje zdobywa się zabijając tego, kto jest nad tobą, po czym miażdży go wewnątrz sfery. Melati wciąż krzyczy, że nie jest za późno i mogą z tego wybrnąć, ale on stwierdza, że jest już za późno dla niego i dokonał wyboru, a ona zasługuje na coś lepszego. Mówi, że za bardzo ją kocha, by wciągać ją w to i oddala się w towarzystwie agentów Hydry. Gdy sfery znikają, Desert Stars zbiegają się, by sprawdzić, co z Komodo, ale ona oświadcza, że nic jej nie jest, bo przecież może się wyleczyć ze wszystkiego.



"Fear For Your Life"

Scenariusz: Dan Slott, Christos Gage
Rysunki: Steve Uy

Postacie:
* Trauma, Physique
* Naomi Ward

Cytat:
Physique: "I have a terrible 'poker face'. Most people can see right through me."

Camp Hammond, gabinet psychiatryczny. Trauma dziękuje Physique za to, że zgodziła się poprowadzić jego sesję, kiedy Samson i Moonstar są nieosiągalni. Twierdzi, że czuje, jakby tracił grunt pod nogami, odkąd cudownie zmartwychwstał, a jedyna osoba, która zdawała się czuć coś do niego, okazała się Skrullem. Czuje, jakby urzeczywistniał się jego największy lęk - że zostanie całkiem sam. Zaczyna wspominać dzień, kiedy ujawniły się jego zdolności: na szkolnym korytarzu chciał zagadać do dziewczyny, która mu się podobała, a gdy ona i jej znajomi wyśmiali go, w niekontrolowany sposób zmienił się w największy koszmar cheerleaderki. Gdy zaś jeden z futbolistów zaatakował go, pokazał wszystkim jego lęk przed ujawnieniem, że podoba mu się inny chłopak z drużyny. Jego koleżanka Rachel zabrała go w bezpieczne miejsce, ale również ją odstraszył, ujawniając jej lęk przed śmiercią z powodu przedawkowania narkotyków. Kilka dni później, podczas kłótni, zmienił się w największy lęk swojej matki, po czym ta załamała się i musiała zostać zamknięta w szpitalu psychiatrycznym. Musiał unikać reszty rodziny, by nie zrobić im tego samego, a gdy ojciec zaproponował mu, by dołączył do Inicjatywy, dowiedział się, że cały czas żyje z obawą, że będzie musiał zabić własnego syna. Dlatego zgodził się na trening i chętnie przyjął rolę doradcy, którą zaproponowała mu Danny. Physique potwierdza, że dokonał ogromnych postępów i przekuł swoje zdolności w coś dobrego. Mówi też, że nie musi się obawiać samotności, bo na przykład ona bardzo go lubi i wie, że nie może jej skrzywdzić, bo jej największy lęk już się ziścił. Tymczasem prosi więc, by się rozchmurzył i obiecuje zorganizować jakiś tort urodzinowy w stołówce.

Tej nocy, w pokoju Naomi Ward zjawia się nieoczekiwany i niechciany gość. Jej koszmar sprawił, że Nightmare odnalazł drogę do niej i bardzo chciałby wiedzieć, jak po dwudziestu latach miewa się ich syn.

Autor: Gil Galad

Galeria numeru

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2021 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.