Avalon » Serie komiksowe » Web of Spider-Man vol. 2 » Web of Spider-Man vol. 2 #6

Web of Spider-Man vol. 2 #6

Postacie
Zapowiedź

Curt Connors odegrał bardzo dużą rolę w życiu Peter Parkera, zarówno jako jego wróg, jak i wielki pomocnik. Jest on Lizardem - okrutną kreaturą z instynktem zabójcy - jak i Connorsem - jednym z najlepszych naukowców w Nowym Jorku. Fred Van Lante i Barry Kitson prezentują jego tragedię, natomiast Zeb Wells i Xurxo Penalta pokazują wydarzenia poprzedzające jego powrót na łamach The Amazing Spider-Man. Dodatkowo kolejna historia ze świata Spider-Girl!

Cytat

Ted: "Curt, Curt... How many times do I have to tell you, buddy? To get the right synthesis of extracellular matrix and colagen, try lizard cells..."

Streszczenie

Kilka lat temu, bagna Florydy. Man-Thing trafia na opuszczone zabudowania, wśród których wyczuwa pozostałości emocji związanych z walką, która odbyła się tu w przeszłości – walką między dwoma istotami posiadającymi wielką siłę [czyli pierwsze starcie między Spider-Manem a Lizardem w Amazing Spider-Man #6 – przyp. S_O]. Zastanawia się, czemu ludzie tak lubują się w wojnie.

Kilka lat wcześniej. Na ulicach Bagdadu patrol wojskowy trafia na ciała żołnierzy amerykańskich. Curt Connors, doktor polowy, zauważa nadal żywego wojaka i rusza mu na pomoc. Umierający próbuje go ostrzec, jest jednak za późno – ukryta pod jego mundurem bomba eksploduje prosto w twarz lekarza.

Curt budzi się jakiś czas później w szpitalu polowym, słysząc rozmowę o odbudowywaniu organów. Domyśla się, że mowa o "nano-rusztowaniach" ["nanoscaffold", rzeczywiście coś takiego istnieje – przyp. S_O]. Jeden z rozmawiających wita doktora wśród żywych, przedstawiając się jako Ted Sallis. Tłumaczy, że pracuje nad nową wersją Serum Super-Żołnierza, które ma zapewnić między innymi czynnik regeneracyjny. Stwierdza, że z chęcią zatrudniłby Connorsa do pracy nad projektem i wyraża smutek, że nie są w stanie pomóc weteranom takim jak on. Przerażony, Connors odkrywa, że stracił prawe ramię.

Man-Thing zostaje nagle zaatakowany przez gigantyczne jaszczury. Przewodzący im Lizard początkowo próbuje je powstrzymać, ale gdy odkrywa, że potwór nie został stworzony przez niego, daje im wolną rękę – nie wyczuwa w pobliżu Spider-Mana, nic więc nie może mu przeszkodzić w dodaniu jego serum do bagien i zmutowaniu mieszkańców. Man-Thing wyczuwa jednak brak uczuć w gadzim umyśle łotra i, uznając to za nienaturalne, postanawia to naprawić. Łatwo unika pozostałych gadów i atakuje Lizarda, który wyczuwa w nim coś znajomego.

Kilka lat wcześniej. Ted nie miał funduszy, by zatrudnić kolejną osobę, dlatego Curt sam odnalazł sponsorów i zaczął własne badania nad regeneracją komórek, wykorzystując geny różnych zwierząt. Sallis jednak pomagał mu, jak mógł, prowadząc z nim telefoniczne burze mózgów – jak na przykład wtedy, gdy zaproponował wykorzystanie genów jaszczurki. Tymczasem jego własny projekt posuwał się do przodu, postanowił więc udać się w jakieś odludne miejsce, by uniknąć szpiegostwa. Wybrał bagna Florydy, by być bliżej Connorsa i móc połączyć z nim siły, jednak praca tak go pochłonęła, że stracił kontakt z przyjacielem. Wkrótce okazało się, że jego dziewczyna była szpiegiem AIM, uciekł więc przed siepaczami organizacji z jedyną próbką serum. Postanowił wstrzyknąć ją samemu sobie, jednak robiąc to w pędzącym samochodzie nie zauważył przepaści i wpadł do bagna. A tam jego własne serum, w połączeniu z substancją stworzoną przez Connorsa, która znajdowała się tam od czasu starcia Lizarda ze Spider-Manem, i naturalnymi składnikami trzęsawisk, zmieniły go w Man-Thinga.

Starcie między dwoma potworami trwa. W końcu Lizard rozpoznaje w przeciwniku Teda Sallisa, przyjaciela Connorsa. To odkrycie wywołuje wspomnienie przyjaźni i zaufania – ludzkich uczuć, których łotr tak nienawidzi i których się boi. A że wszystko, co zna strach, płonie od dotyku Man-Thinga, Lizard zostaje powalony przez potwora. Wyczuwając burzę emocji w umyśle pokonanego przeciwnika, Man-Thing uznaje, że spełnił swoje zadanie.



"A Matter of Trust"

Postacie:
* Spider-Girl [May Parker], Spider-Girl [April Parker]/Mayhem, Peter Parker, Mary Jane Watson-Parker
* Wes, Jimmy, Gene
* Black Tarantula, Chesbro, Araña, Don Silvio, Man Mountain Marko
* Kapitan Ruiz

Kapitan Ruiz celuje do Spider-Girl pytając, czemu nie miałaby jej aresztować tu i teraz, dziewczyna przypomina więc, że służby specjalne już zatrzymały główną podejrzaną w sprawie morderstw, w które została wmieszana. Przypomina też, że policjantka działała kiedyś w Code: Blue, specjalnym oddziale policji, który miał za zadanie pomagać super-herosom i zwalczać super-łotrów. Pyta, czy kobieta nadal potrafi ich rozróżnić.

Tymczasem Marko tłumaczy April, że przestępczość zorganizowana oznacza naprawdę wysokie sumy – zwłaszcza dla strony, która wygra wojnę gangów. Gdy dziewczyna odpiera, że nie interesują jej pieniądze, gangster stwierdza, że każdy czegoś chce. Wręczając jej swoją wizytówkę pyta jeszcze, jak ma ją nazywać, ta przedstawia się więc jako Mayhem.

Chesbro informuje Black Tarantulę o stratach, jakie ponoszą, wspomina także, że grupka ich ludzi została zaatakowana przez osobę podobną do Spider-Girl. Podczas gdy Fabian i Araña zastanawiają się, czy mowa o oryginale, czy o klonie, Chesbro odbiera telefon i po chwili informuje szefa, że Spider-Girl zaproponowała spotkanie. Anya ostrzega, że może to być pułapka, ale Tarantula chce sprawdzić, jak bardzo bohaterka jest godna zaufania.

May wraca do domu i na korytarzu spotyka April. Obie udają, że ich dzień minął bez emocji i zasiadają wraz z resztą rodziny do kolacji. Przy stole Mayday pyta się ojca, co sądzi o kapitan Ruiz, ten więc odpiera, że jest inteligentna i uczciwa. Rozmowa szybko przechodzi na temat wojny gangów, Peter wspomina więc plotkę o bohaterce podobnej do Spider-Girl, która wmieszała się w strzelaninę między przestępcami. Mary Jane przypomina więc, że dziewczęta obiecały zrezygnować z działania jako bohaterki na czas tej "wojny", co wywołuje u May wyrzuty sumienia.

Tymczasem w kawiarni Wes zastanawia się, kim jest Spider-Girl, gdy nie działa jako bohaterka. Jimmy stwierdza, że większość bohaterów jest nimi przez 24 godziny na dobę, chłopak czuje jednak, że Spider-Girl ma jakąś sekretną tożsamość.

Następnego dnia w szkole May otrzymuje wiadomość od Chesbro – jego szef zgadza się na spotkanie i proponuje miejsce. Dziewczyna od razu przekazuje wieści Ruiz, która każe zmobilizować Code: Blue. Tymczasem Mayday zauważa April znowu flirtującą z Genem Thompsonem. Po skończonej rozmowie podchodzi do "kuzynki" i dowiedziawszy się, że umówiła się z Genem na randkę pyta, czy nie mogłaby jej odwołać – ma zamiar ubrać dziś trykoty i przyda jej się pomoc. Gdy April odchodzi, by przekazać Gene'owi złe nowiny, do May podchodzi Wes, pytając, czy dobrze się czuje. Dodaje też, że musi o czymś z nią porozmawiać, a dziewczyna, sądząc, że chodzi o jej drugą tożsamość, pyta, czy nie mogliby się tym zająć jutro.

Tymczasem, w rezydencji Don Silvio. Mafiozo dowiaduje się od swojej wtyczki w policji o zaaranżowanym spotkaniu między Spider-Girl, Margaritą Ruiz i Black Tarantulą. Każe Man Mountainowi Marko przygotować ich zabójców.

Nocą. Kapitan Ruiz i jej oddział policji przygotowują się do akcji. Policjantka każe czekać na sygnał od Spider-Girl, choć Vinnie Drasco sugeruje, żeby wkroczyć, gdy tylko upewnią się, że Tarantula jest w środku. Tymczasem obie Spider-Girl zbliżają się do celu. May wyjaśnia, że przestępca spodziewa się tylko jej, April będzie więc czekała na dachu, by w odpowiednim momencie uruchomić urządzenie wyświetlające Spider-Signal. Sama wchodzi do opuszczonego magazynu, dzięki pajęczemu zmysłowi wyczuwając liczne towarzystwo. Nagle, za pomocą ukrytej windy, w pomieszczeniu zjawia się Black Tarantula, wyrażając swoje rozczarowanie bohaterką – odkrył bowiem czekający nieopodal oddział policji. Mayday ripostuje, wspominając o jego własnych siepaczach znajdujących się w budynku, Fabian jednak nie rozumie, o co jej chodzi. Nagle wyczuwa inne osoby, a w następnym momencie jego i Spider-Girl atakuje armia zabójców. Podczas walki May próbuje wytłumaczyć, że chciała tylko wraz z Kapitan Ruiz przekonać go do przerwania wojny gangów, nim komuś stanie się krzywda. Zamierza też wezwać pomoc i wypuszcza wiązkę pajęczyny w kierunku świetlika, czekająca tam April jednak, znudzona, rozmawia z Genem Thompsonem i ignoruje sygnał. Tymczasem Tarantula postanawia się ulotnić i wskakuje do szybu windy, odpalając za sobą ładunki wybuchowe, by uniemożliwić pościg. Eksplozja w końcu zwraca uwagę April, która uruchamia Spider-Signal, a widząc go, Ruiz i jej oddział wpadają do pomieszczenia. Okazuje się jednak, że jest już po walce, a Spider-Girl zostawia policjantkę z górą nieprzytomnych osób do przesłuchania i ucieka. Wracając wraz z "kuzynką" do domu zastanawia się, kto sabotował tę akcję. Możliwe, że wina leży po stronie kogoś z policji, według May jednak głównym podejrzanym jest April.



"Shed: Prologue"

Postacie:
* Curt Connors/Lizard
* Mr King, Melissa
* Spider-Man, Billy Connors (w retrospekcji)

Gdy na Ziemi pojawiły się pierwsze organizmy, ich życiem kierowały najprostsze instynkty: zabić, jeść, uciekać przed zjedzeniem, kopulować. Z czasem organizmy te coraz bardziej się rozwijały, aż w końcu gady zaczęły władać światem – a razem z nimi ich cztery podstawowe zasady. Czas jednak mijał, pojawiły się ssaki, wśród nich – naczelne, a wśród nich z kolei – ludzie. W końcu zwyciężyli oni nad swymi instynktami, zastępując je nauką i sztuką. Ale to właśnie przez tę naukę tysiące lat później Curt Connors obudził w sobie jaszczura, który kierował się swymi pierwotnymi zasadami: zabić, jeść, uciekać przed zjedzeniem, kopulować. Curtowi zawsze udawało się go przezwyciężyć, ale nigdy bez pomocy.

Dziś Connors bada gadzie umysły jako część zespołu naukowego. Od jakiegoś czasu staje się jednak coraz bardziej zazdrosny o swój teren. Zaniepokojony, udaje się na badania, a skan mózgu ujawnia, że jądra podstawne, część mózgu pochodząca od gadów, są spuchnięte i naciskają na korę neopalialną, która pojawiła się dopiero u ssaków – a to oznacza, że Lizard chce przejąć kontrolę.

By udowodnić, że nadal jest człowiekiem, Curt postanawia odwiedzić swojego syna – gady bowiem nie interesują się swoimi młodymi. Okazuje się jednak, że opiekunka Billy'ego nie pozwala ojcu na odwiedziny – dziecko zaczęło mieć koszmary, a w dodatku rysuje obrazki przedstawiające Lizarda. Wychodząc, Connors zastanawia się, czy ludzie wokół niego zdają sobie sprawę z tego, co w nim siedzi – czy kobieta wie, że Lizard widzi w jego synu tylko pożywienie? Czy jego szef, King, zdaje sobie sprawę, że Jaszczur najchętniej rozszarpałby go na kawałki? I czy jego asystentka wie, że Lizard, gdyby miał szansę, od razu zacząłby się z nią parzyć? Dochodzi jednak do wniosku, że tylko on to czuje. I dlatego, gdy wszyscy inni opuszczają laboratorium, on pozostaje, przygotowując sobie nowe serum. Czas, żeby przestał ignorować swe alter ego.

Autor: S_O

Galeria numeru

Web of Spider-Man vol. 2 #6 Web of Spider-Man vol. 2 #6 Web of Spider-Man vol. 2 #6 Web of Spider-Man vol. 2 #6 Web of Spider-Man vol. 2 #6 Web of Spider-Man vol. 2 #6 Web of Spider-Man vol. 2 #6 Web of Spider-Man vol. 2 #6

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2021 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.